• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76082
+
-

عملیات عمرانی پل قدس از نیمه گذشت

شهردار اردبیل از پیشرفت 61 درصدی عملیات احداث پل قدس و بهره‌برداری از این پروژه عمرانی تا پایان سال خبر داد. «حمید لطف‌اللهیان» به ایرنا گفت: عملیات اجرایی پل قدس به خوبی پیش می‌رود و با بهره‌برداری از این پروژه بار ترافیکی اردبیل کاهش می‌یابد. 

وی افزود: در ۲ سال اخیر هزینه‌های این پروژه تا ۲ برابر افزایش یافته به طوری‌که برای تکمیل این پروژه ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار مد نظر بود که این میزان با توجه به افزایش قیمت مصالح به ۸۰۰ میلیارد ریال رسیده است. این پل با ۳۲ هزار متر‌ مربع عرشه جزو پروژه‌هایی با مقیاس بزرگ محسوب می‌شود ولی شرایط اقتصادی و تغییرات قیمت آهن‌آلات شرایط اجرایی پروژه را با مشکلاتی مواجه کرده است. این مسئول بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری پل قدس بیش از ۸۰ درصد گره‌ها و مشکلات ترافیکی محور ایستگاه سرعین و خیابان‌های منتهی به میدان قدس اردبیل برطرف می‌شود. 

شهردار اردبیل با اشاره به پروژه‌های اجرایی افزود: در بودجه امسال اجرای ۴۲۵ پروژه عمران شهری شامل پروژه‌های توسعه فضای سبز، توسعه مراکز فرهنگی و اجتماعی‌، توسعه فضاهای ورزشی‌، فرهنگسراها‌، بهسازی معابر و تولید ۲۰۰ هزار تن آسفالت تعریف شده که موجب تحول در شهر اردبیل خواهد شد. 

لطف‌اللهیان تاکید کرد: ۱۳ درصد از اعتبارات عمرانی بودجه ۹۸ مربوط به جدول‌گذاری و آسفالت‌، 7 درصد مربوط به توسعه فضای سبز‌، ۱۰ درصد مربوط به بازگشایی معابر و ۱۰ درصد مربوط به طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری است. توسعه فناوری ارتباطات هم در بودجه ۹۸ شهرداری اردبیل مورد توجه قرار گرفته به طوری ‌که میزان آن نسبت به سال جاری ۲۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید